MANŞET
EKONOMİ NASIL
HAVADİSLER
SPOR HABERLERİ
SON DAKKA
PUAN DURUMU
YAZARLAR
ESKİ TAKVİM
PATATES DİKİMİ
ANTALYA YÖRÜK TÜRKMEN SEMPOZYUMU
BADEM AĞACI ÜRÜN VERİMİ
ÇULHACI PEŞREVİ
ASLANIN DOSTLUĞU İBRET VERİCİ
ÇAYDA 75-76 ŞAMPİYON GEYZAN SPOR
GEYZAN SPORUN İLK TAKIMI
ÇAYI İÇİLİR
İlgili aramalar:
PAPATESLER YİNE ZARAR ETTİ
CANLI TV
EKİP OLABİLMEK İÇİN
MÜKEMMEL İŞYERİ İÇİN PRENSİPLER
Tek bir patron vardır, müşteri. Parasını başka yerde harcayarak,
herkesi işten çıkartabilir.
Sam WALTON
1. Ekip fertleri her şeye koşmalı.
Bu benim işim değil yerine, bu benim işim diyen fertler. Çalışanlar
akan kanı durduracak tampon gibi olmalıdır. Nerede yardıma ihtiyaç
varsa oraya koşmalıdır.
2. Ekipteki insanlar yaptıkları işlerde yetkili olmalıdır.
3. Ekip elemanlarınızın içinde yer almalısınız.
4. Ekip elemanlarınızı insanları sevenlerden oluşturun.
Çünkü hizmet anlayışı olmayan birisini işe alıp eğitmeye çalışmak bir
kediye şarkı söylemeyi öğretmeye çalışmak gibidir. Bu sizin zamanınızı
alırken kediye eziyet etmekten başka bir şeye yaramaz.
5. Ekip elemanlarınızda müşteriye hizmet anlayışı olmalı.
6. Ekip elemanları bir aile gibi olmalıdır.
7. Ekip elemanlarının hepsi hizmette dakik olmalıdır.
8. Ekip elemanlarınızı yaptıklarından dolayı takdir etmelisiniz.
Eğer gösterilen gayreti takdir etmezsen, olsa olsa vasat bir verim
elde edersin. Onlara daha iyi ve huzurlu çalışma imkanı sunarak, söz
ve davranışlarınızla takdir.
9. Ekip elemanlarınız müşterinin mümkün olan en iyi hizmeti alması
için yeterince esnek olabilmelidir.
10. Ekip elemanları iletişimi bilmelidir. Bu konuda
yetiştirilmelidir.
11. Ekip elemanları güler yüzlü olmalıdır.
Yalnızca bakma, gör,
Yalnızca duyma, dinle,
Yalnızca konuşma, iletişim kur.
Eğer neyi yanlış yaptığımızı bize söylemezseniz, düzeltmek için de
şansımız olmaz.
12. İşyerinizde insanlarla yüz yüze gelen elemanlarınız çok
önemlidir.
Her gün yüzlerce müşteriye yüz yüze gelir ve şirketinizi ya batırır,
ya çıkarır.
13. Müşterinizin düşüncesini almanız çok önemlidir.
14. Müşterinizin kişisel ihtiyaçlarına dikkat etmeniz de önemli bir
noktadır.
15. Müşteriye teşekkür mektubu, bu da önemli bir noktadır.
BÜYÜK LİDERLERİN EVRENSEL ÖZELLİĞİ
1. Heyecanlı olmak. Eğer bir lider olarak heyecanlıysanız, insanları
bir mıknatıs gibi kendine çekersiniz.
Heyecan kaybedilirse, başarı yerine başarısızlığa bırakır.
Sir Winston CHURCHILL
2. Ufkunu genişletmek. İyi liderler, öğrenmeyi ve geliştirmeyi hep
sürdürürler. Mükemmel bir lider, diğer insanlara da bunun fırsatını ve
ortamını sağlar.
3. İyi bir okuyucu olmak. İyi liderler okumaya aşıktırlar. Çoğu
çalışma alanlarının dışında olan dergilere de abonedirler.
İyi bir lider, kitapsız yaşayamaz.
Thomas JEFFERSON
4. İyi not almak. Yazmak, size doğru hatırlama, hafızanızı tazeleme
ve gözden geçirme fırsatı verir.
Kısaca yazmak, uzun uzun akılda tutmaktan iyidir.
KONFÜÇYÜS
5. Yüksek standartlı ve pratik grup iletişimi kurmak. İletişim,
konuşma alışkanlığı, iyi yazmayı, dikkatli dinlemeyi, vücut dilini iyi
kullanmayı, ayrıca mektup ve telefonlara vaktinde cevap verme
alışkanlığını kapsar.
İletişim bütün ilişkilerin temelidir.
Will ROGERS
6. Uyum sağlamak. İyi liderler her ne olursa olsun, ellerindeki
herşeyi kullanmak konusunda kendilerine güvenirler. Değişime çabuk
adapte olurlar yada yeni duruma fazla zorluk çekmeden uyum sağlarlar.
7. Zamanı iyi kullanmak.
8. Vizyon sahibi olmak. Gelecek daima olabilecekleri açıklığa
kavuşmadan uzun süre önce görenlerin olacaktır.
9. Güvenilir olmak ve güvenmek.
10. Baskı altında bile kontrolü kaybetmemek.
11. Kendi kendini disipline etmek.
12. Hataları tekrarlamamak.
13. Tutarlı olmak.
14. Alçak gönüllü olmak. Mütevazı insanlar, değersiz olduklarını
düşünmezler. Yalnızca kendileri hakkında düşünmeyi değersiz bulurlar.
15. Örnek olmak. Güvenilir bir lider, herkesten daha fazla veya en az
onlar kadar çalışan kimsedir. Örnek lider için mesai saati sınırlaması
yoktur.
Çocuklar öğütlere kulaklarını kapatır, ama örneklere gözlerini
açarlar.
Peter BURWASH
16. Disiplini akıllıca kullanmak.
17. Herkese aynı şekilde saygılı olmak.
18. İyi bir öğretmen olmak. İyi öğretmenler için " göstermek ", "
söylemek ", ten daha önemlidir.
19. Fırsatları değerlendirmek. Değişik açılardan bakabilirsek,
neredeyse hayatımızdaki her olay bir fırsattır.
20. Pozitif olmak. Liderler pozitif bireylerdir. Başka insanların
kusurlarını aramazlar ve kusurları düzeltmelerinde onlara destek
verirler. Şikayet etmez, çözüm üretirler.
Geçmişteki uyumsuzlukları bu güne getirirsek, geleceğimiz olmaz.
21. Kendini başkasının yerine koymak. Kendini başkasının yerine
koymak, soru sormakla, gerçekten dinlemekle ve başkalarının ne
hissettiğini anlamaya çalışmakla olur. İyi liderler bunu yapar.
22. Azimli olmak.
Yeni insan, yetersizliğinden hız almış, yeterli olana aşk ve vecdine
sahip olan insandır.
Fethullah GÜLEN
23. Dikkate almak. İyi liderler, prensipleri, hedefleri ve
yönettikleri insanları dikkate alırlar.
24. Sabırlı olmak.
2 yorum:
yıllar geçti malesef iki fahrettini kaybettik yıl dönümleri ancak ölünce unutulur
Model ve manken gibi escort kızlarla sohbet hatları sayesinde iletişim kurabilirsiniz.
Yorum Gönder