MANŞET

EKONOMİ NASIL

HAVADİSLER

SPOR HABERLERİ

SON DAKKA

YAZARLAR

ESKİ TAKVİM

ESKİ TAKVİM
EL YAZMASI

PATATES DİKİMİ

PATATES DİKİMİ
PATATESİ DİKENLER TOPAL HÜSEYİN, ÇOLAK ABDİL,SAĞIR MUSTAFA ,KÖR BAYRAM OLUNCA patatesler nasıl olur siz tahmin edin.?

ANTALYA YÖRÜK TÜRKMEN SEMPOZYUMU

BADEM AĞACI ÜRÜN VERİMİ

ÇULHACI PEŞREVİ

ASLANIN DOSTLUĞU İBRET VERİCİ

ÇAYDA 75-76 ŞAMPİYON GEYZAN SPOR

ÇAYDA 75-76 ŞAMPİYON GEYZAN SPOR
Ö.ALİ CEYLAN,SAĞLIKCI SABRİ,VELİ AKSOY,ADEM ADIGÜZEL,MEHMET GÖÇMEN,RAMAZAN GÜLBAHAR,AZİZ SAĞDIÇ,İSMAİL DENİZ, MUSTAFA GÖÇMEN,RÜSTEM, OSMAN ÖZDEMİR

GEYZAN SPORUN İLK TAKIMI

GEYZAN SPORUN İLK TAKIMI
AHMET ALİ KARAKOÇ,NİYAZİ YÜNCÜ, ALİ ÇİTEMEK , ÇAKMAK HOCA,TEVFİK ALPER,AHMET ALİ KAHRAMAN AYAKTAKİLERİN HEPSİ RAHMETLİK OLMUŞ.OTURANLAR .BİLEMEDİM, MUSA BAKIR ,BİLEMEDİM, VELİ KAHRAMAN

ÇAYI İÇİLİR

İlgili aramalar:

PAPATESLER YİNE ZARAR ETTİ

PAPATESLER YİNE ZARAR ETTİ

CANLI TV

EKİP OLABİLMEK İÇİN

MÜKEMMEL İŞYERİ İÇİN PRENSİPLER Tek bir patron vardır, müşteri. Parasını başka yerde harcayarak, herkesi işten çıkartabilir. Sam WALTON 1. Ekip fertleri her şeye koşmalı. Bu benim işim değil yerine, bu benim işim diyen fertler. Çalışanlar akan kanı durduracak tampon gibi olmalıdır. Nerede yardıma ihtiyaç varsa oraya koşmalıdır. 2. Ekipteki insanlar yaptıkları işlerde yetkili olmalıdır. 3. Ekip elemanlarınızın içinde yer almalısınız. 4. Ekip elemanlarınızı insanları sevenlerden oluşturun. Çünkü hizmet anlayışı olmayan birisini işe alıp eğitmeye çalışmak bir kediye şarkı söylemeyi öğretmeye çalışmak gibidir. Bu sizin zamanınızı alırken kediye eziyet etmekten başka bir şeye yaramaz. 5. Ekip elemanlarınızda müşteriye hizmet anlayışı olmalı. 6. Ekip elemanları bir aile gibi olmalıdır. 7. Ekip elemanlarının hepsi hizmette dakik olmalıdır. 8. Ekip elemanlarınızı yaptıklarından dolayı takdir etmelisiniz. Eğer gösterilen gayreti takdir etmezsen, olsa olsa vasat bir verim elde edersin. Onlara daha iyi ve huzurlu çalışma imkanı sunarak, söz ve davranışlarınızla takdir. 9. Ekip elemanlarınız müşterinin mümkün olan en iyi hizmeti alması için yeterince esnek olabilmelidir. 10. Ekip elemanları iletişimi bilmelidir. Bu konuda yetiştirilmelidir. 11. Ekip elemanları güler yüzlü olmalıdır. Yalnızca bakma, gör, Yalnızca duyma, dinle, Yalnızca konuşma, iletişim kur. Eğer neyi yanlış yaptığımızı bize söylemezseniz, düzeltmek için de şansımız olmaz. 12. İşyerinizde insanlarla yüz yüze gelen elemanlarınız çok önemlidir. Her gün yüzlerce müşteriye yüz yüze gelir ve şirketinizi ya batırır, ya çıkarır. 13. Müşterinizin düşüncesini almanız çok önemlidir. 14. Müşterinizin kişisel ihtiyaçlarına dikkat etmeniz de önemli bir noktadır. 15. Müşteriye teşekkür mektubu, bu da önemli bir noktadır. BÜYÜK LİDERLERİN EVRENSEL ÖZELLİĞİ 1. Heyecanlı olmak. Eğer bir lider olarak heyecanlıysanız, insanları bir mıknatıs gibi kendine çekersiniz. Heyecan kaybedilirse, başarı yerine başarısızlığa bırakır. Sir Winston CHURCHILL 2. Ufkunu genişletmek. İyi liderler, öğrenmeyi ve geliştirmeyi hep sürdürürler. Mükemmel bir lider, diğer insanlara da bunun fırsatını ve ortamını sağlar. 3. İyi bir okuyucu olmak. İyi liderler okumaya aşıktırlar. Çoğu çalışma alanlarının dışında olan dergilere de abonedirler. İyi bir lider, kitapsız yaşayamaz. Thomas JEFFERSON 4. İyi not almak. Yazmak, size doğru hatırlama, hafızanızı tazeleme ve gözden geçirme fırsatı verir. Kısaca yazmak, uzun uzun akılda tutmaktan iyidir. KONFÜÇYÜS 5. Yüksek standartlı ve pratik grup iletişimi kurmak. İletişim, konuşma alışkanlığı, iyi yazmayı, dikkatli dinlemeyi, vücut dilini iyi kullanmayı, ayrıca mektup ve telefonlara vaktinde cevap verme alışkanlığını kapsar. İletişim bütün ilişkilerin temelidir. Will ROGERS 6. Uyum sağlamak. İyi liderler her ne olursa olsun, ellerindeki herşeyi kullanmak konusunda kendilerine güvenirler. Değişime çabuk adapte olurlar yada yeni duruma fazla zorluk çekmeden uyum sağlarlar. 7. Zamanı iyi kullanmak. 8. Vizyon sahibi olmak. Gelecek daima olabilecekleri açıklığa kavuşmadan uzun süre önce görenlerin olacaktır. 9. Güvenilir olmak ve güvenmek. 10. Baskı altında bile kontrolü kaybetmemek. 11. Kendi kendini disipline etmek. 12. Hataları tekrarlamamak. 13. Tutarlı olmak. 14. Alçak gönüllü olmak. Mütevazı insanlar, değersiz olduklarını düşünmezler. Yalnızca kendileri hakkında düşünmeyi değersiz bulurlar. 15. Örnek olmak. Güvenilir bir lider, herkesten daha fazla veya en az onlar kadar çalışan kimsedir. Örnek lider için mesai saati sınırlaması yoktur. Çocuklar öğütlere kulaklarını kapatır, ama örneklere gözlerini açarlar. Peter BURWASH 16. Disiplini akıllıca kullanmak. 17. Herkese aynı şekilde saygılı olmak. 18. İyi bir öğretmen olmak. İyi öğretmenler için " göstermek ", " söylemek ", ten daha önemlidir. 19. Fırsatları değerlendirmek. Değişik açılardan bakabilirsek, neredeyse hayatımızdaki her olay bir fırsattır. 20. Pozitif olmak. Liderler pozitif bireylerdir. Başka insanların kusurlarını aramazlar ve kusurları düzeltmelerinde onlara destek verirler. Şikayet etmez, çözüm üretirler. Geçmişteki uyumsuzlukları bu güne getirirsek, geleceğimiz olmaz. 21. Kendini başkasının yerine koymak. Kendini başkasının yerine koymak, soru sormakla, gerçekten dinlemekle ve başkalarının ne hissettiğini anlamaya çalışmakla olur. İyi liderler bunu yapar. 22. Azimli olmak. Yeni insan, yetersizliğinden hız almış, yeterli olana aşk ve vecdine sahip olan insandır. Fethullah GÜLEN 23. Dikkate almak. İyi liderler, prensipleri, hedefleri ve yönettikleri insanları dikkate alırlar. 24. Sabırlı olmak.
ESKİDEN KÖYDE....

Çocukluğumda herkesin olduğu gibi bizimde atlarımız vardı. Atlar beyazdı. Yani kır attı . Yağız at ölmüş yerine kurt ömerinden koşu atı olan kır atı eş olarak almıştık.At olur ,Salı ,arabası ,koşumları yuları da vardı tabi.Kaşağısı yemliği tuzluğu geberesi çulu her şeyi vardı.Hey gidi selam olsun o günlerimize. Nal çaktırırdık atların ayaklarına, nal çaktırırdık nalbanta. Nalbantlık diye bir meslek vardı. Şimdi nesli tükendi o mesleğin.Şimdilerde nalbantlar koşu atlarının ayaklarını nallıyormuş, yani nalbantlık mesleği yok olmaya yüz tutmuş, imdada yarış atları yetişmiş. Okuluda açılmış.
Köyümüzde nalbantlık yapan biri yoktu. Başka köylerden veya ilçelerden sanatkar nalbantlar , gelir Çavuşların veya kurtların odasının önünde, köylünün atlarını ücret karşılığı nalllardı. Atın uzayan ve çatlayan tırnağı, önce kesilir,düzeltilir, tırnak arasındaki çamur vs temizlenir, ayağa uygun büyüklükte nal seçilir ve çakılırdı. Nalın ve tırnağın uçları törpülenir, biçim verilirdi.Nallarda ayak ölçüsüne göre farklı nallar olurdu.Ayağına uymadımı hemen nalbant tarafından demire şekil verilir atın ayağına uydurulurdu.Tabi atın ayağıda güçlü birisi tarafından dizinden kırılarak tutulurdu. Kesme ve çakma anında huysuzlanan at, sahibi ve nalbant tarafından sakinleştirilmeye çalışılırdı. Nalbant çekici ritim yaparak vururdu.Tık tıkık tık tıkık diye bir nala iki mıhına vururdu.Karşısına çivinin çıkacağı yere de kerpeten tutulur ,çıkan çivinin ucu marifetli bir şekilde kesilirdi.Kolay değil tırnağa çivi çakmak hem de köşeli çivi.Bazen yanlışlık yapardı ki at topal olurdu. Biz çocuklar için çok eğlenceliydi nalbantı seyretmek.
Köye sadece nalbant gelmiyordu tabi ki. Kalaycı, berber, çerçi, sepetçi, semerci, havutcu,hasırcı,oduncu, keçeci, kepici destici ,kepici ,ayakkabıcı serçe , boyacı,yatak yorgan açmacı,pekmezci, gibi o zaman cari olan meslek erbabı iş yapıyordu köyleri gezerek.Şimdi gelenler değişmiş.Açık oda varmı bilmiyorum.Bidaha köye gidince hepsini gezip bakacağım.Yetimin odası göçmüştü ama diğerlerini bilmiyorum.Bayram sabahları her evden bir tepsi gider. Byaramın dışında odada ışık yanarsa en yakın evlerden ve oda sahiplerinden kimse misafir mutlaka yemek hazırlanır düzenli olarak iletilirdi.
Yenilerde ise köyde ekmek peynir yapan bile kalmamış.Köylü hazır ekmek alıyor.Hazır peynir alıyor.Köye gelen pazarlamacılar fırıncı ekmek, manav meyve sebze getiriyor.

Yazacak çok şey var .Yeni nesil şanssız bunları yaşayamadı.

Hiç yorum yok: